تبلیغات
دانشكده ورزش - تمرین بر روی سطح شیب‌دار برای دوندگان استقامت مناسب است
 
جدیدترین اخبار علمی در مورد ورزش
دانشكده ورزش
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 

دویدن بر روی سطح شیب‌دار می‌تواند کارایی کلی دوندگان استقامت را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، مطالعات محققان دانشگاه داکوتای جنوبی نشان داده است تمرین بر روی شیب 10 درصد می‌تواند کارایی کلی دوندگان استقامت را افزایش دهد.

پیش از این تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده بود، در مطالعات جدید محققان 6 هفته بر روی 32 دونده استقامت بررسی‌هایی انجام دادند. این دوندگان 14 مرد و 18 زن بودند و متوسط سن آن‌ها 27 سال بود.

این دوندگان به دو دسته تقسیم شدند. گروهی که 2 بار در هفته به مدت 30 ثانیه بر روی شیب 10 درصد می‌دویدند. گروه دیگر به طور متوسط 2 دقیقه و 16 ثانیه بر روی سطح صاف می‌دویدند. هر دو هفته یک بار تعداد جلسات برای گروه اول 2 بار و برای گروه دوم یک بار اضافه می‌شد.

نتایج تحقیقات نشان داد که به طور کلی تمرین بر روی سطح شیب‌دار کارایی دوندگان استقامت را افزایش می‌دهد اما از نظر ماکزیمم شدت دویدن و زمان خسته شدن کارایی افرادی که بر روی سطح صاف و سطح شیب‌دار تمرین می‌کردند یکسان بود.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : امید زرین
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما آیا مربیان ایرانی در کلیه رشته های ورزشی به دنبال مطالعه و افزایش دانش خود می باشند؟





جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

دریافت كد ساعت