تبلیغات
دانشكده ورزش - چگونه به ورزش صبحگاهی عادت کنیم
 
جدیدترین اخبار علمی در مورد ورزش
دانشكده ورزش
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 
سه شنبه 13 اسفند 1392 :: نویسنده : امید زرین

انجام ورزش صبحگاهی بسیار مفید است، اما بیدار شدن در این ساعت از روز آسان نیست و نیاز به انگیزه زیاد دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عادت به ورزش کردن در صبح زود باعث می‌شود که افراد همیشه زمانی برای این کار داشته باشند و هیچ وقت به دلیل مشغله‌های دیگر ساعت ورزش خود را از دست ندهند. ممکن است در ابتدا بیدار شدن و ورزش کردن در ساعات اولیه روز سخت باشد، اما کم‌کم به یک عادت روزانه تبدیل می‌شود.

** توصیه‌هایی برای ایجاد برنامه ورزشی صبحگاهی وجود دارد:

1- برنامه‌ریزی کنید. شما هرگز قراری که با دکتر یا آرایشگر خود دارید را از دست نمی دهید و سعی می‌کنید به موقع در محل حضور یابید. برنامه ورزشی صبحگاهی خود را نیز با همین دید نگاه کنید و به خود اجازه ندهید که جلسه ورزشی را از دست بدهید.

2- لوازم ورزشی خود را از شب قبل آماده کنید. به این شکل لباس یا تجهیزات ورزشی خود را جا نمی‌گذارید و سریع‌تر به باشگاه می‌رسید.

3- قبل از این که به خواب بروید. برنامه ورزشی خود را بنویسید. این که چه تمرین‌هایی باید انجام دهید و برای هر کدام باید چقدر زمان بگذارید.

4- میزان هزینه‌ای که برای هر جلسه ورزش می‌کنید را حساب کنید و به خود بگویید که نباید این پول را هدر بدهید!

5- دوست و همراه داشته باشید، شخصی را با خود همراه کنید و همدیگر را ترغیب کنید که صبح زود ورزش کنید.

6- با دوست خود رقابت کنید. برای مثال با هم قرار بگذارید که هر کس دیرتر به باشگاه برسد، 20 حرکت شنای اضافه انجام دهد. می‌توانید با چالش‌هایی که ایجاد می‌کنید انگیزه خود را برای زود رفتن به باشگاه افزایش دهید.

7- هر هفته‌ کمی زودتر بیدار شوید. هر هفته‌ ساعت خود را پنج دقیقه‌ زودتر تنظیم کنید. به این ترتیب به تدریج ساعت بیدار شدن خود را زودتر می‌کنید.

8- بعد از ورزش صبحانه خوشمزه برای خود آماده کنید. نیم ساعت تا یک ساعت بعد از ورزش می‌توانید صبحانه بخورید. سعی کنید صبحانه‌ای که دوست دارید برای خود آماده کنید تا انگیزه بیشتری پیدا کنید.

9- بعد از ورزش احساس خوبی که دارید بنویسید و این نوشته را صبح به هنگام بیدار شدن بخوانید تا بدانید که بعد از ورزش کردن چه احساس خوبی پیدا می‌کنید. این کار انگیزه بیشتری برای بیدار شدن و ورزش کردن به شما می‌دهد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : امید زرین
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما آیا مربیان ایرانی در کلیه رشته های ورزشی به دنبال مطالعه و افزایش دانش خود می باشند؟





جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

دریافت كد ساعت